Hoppa till huvudinnehåll Logopederna Logga in Bli medlem

Lokala företrädare

Logopedförbundets lokalföreningar är en viktig länk mellan medlemmarna och förbundets styrelse och har en viktig roll vad gäller lokal opinionsbildning.

Logopedförbundets lokala organisation har byggts upp successivt sedan förbundet blev en del av SRAT 2015 och idag finns det lokalföreningar i över hälften av landets län/regioner. I de regioner som ännu inte har lokalförening, finns det lokalfackliga företrädare för Logopedförbundet/SRAT.

Är du intresserad av att bygga upp en lokalförening i din region? Kontakta Logopedförbundets styrelse info@logopedforbundet.se.

Lokalfackliga företrädare kan få utbildning och stöd av SRAT:s ombudsmän för att rustas för uppdraget på bästa sätt.

Logopedförbundet ersätter lokalföreningarnas utlägg för fikakostnader i samband med årsmöte och medlemsmöten. Ett riktmärke är för fika ca 50kr/person och för lunch 100kr/person. Reseräkning (se länk nedan), kvitton samt information om antal deltagare skickas till Logopedförbundets kassör Lovisa Verner, adressuppgifter finns i reseräkningen.