SRAT-informationen 4-2017 2017-10-16

Tilltalets betydelse i vår arbetsmiljö

Hur man blir tilltalad på jobbet kan ge flera ledtrådar till varför man mår som man gör av sitt jobb. Det menar forskaren Lisbeth Rydén som arbetar med att hjälpa företag att förebygga organisatoriska arbetsmiljörisker.

"Arbetstagare och chefer behöver lära sig att ta hänsyn, bli trevligare, stressa upp sig mindre eller bli bättre på att kommunicera och hantera konflikter". Ungefär så kan det låta när vi pratar om organisatoriska arbetsmiljöfrågor, vilket arbetsmiljöforskaren Lisbeth Rydén anser är ett alldeles för enkelspårigt sätt att ta sig an problem på jobbet.

Senaste nyheter

Nu förbättrar vi de kommunala tjänstepensionsavtalen!

2017-12-21 10:34

AkademikerAlliansen, OFRs kommunala förbundsområden och Kommunal har kommit överens med Sveriges...

Ny medlemsförmån: Karriärcoaching för Chefer & Egenföretagare

2017-12-21 09:06

Vill du ha tips och stöd för att stärka dig i din roll som chef eller egenföretagare?

Ny satsning på ledarutveckling för medlemmar

2017-12-20 15:57

Från och med den 1 januari 2018 inleds en ny satsning på ledarskapsutveckling för medlemmar i SRA...